חייגו עוד היום: 072-33-80-719

מאמרים:

נשמח לעמוד לשירותכם!

חייגו: 072-33-80-719

או מלאו פרטיכם בטופס הבא:

משרדנו ברחוב הנחושת 3
רמת החייל תל אביב

תאונות עבודה

חשוב! שכר הטרחה משולם באחוזים מתוך סכום הפיצוי.

לכן – שכר טרחה ישולם רק אם יתקבל פיצוי.

תאונת עבודה היא פגיעה שנגרמת לאדם במהלך עבודתו או בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה הביתה. מי שנפגע בתאונת עבודה, זכאי עפ”י חוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), התשנ”ה – 1995, להגיש תביעה לענף נפגעי עבודה במוסד לביטוח לאומי.

אם נפטר הנפגע כתוצאה מהפגיעה, זכאים בני המשפחה שהיו תלויים בו לקצבה מהמוסד לביטוח לאומי וכן למענקים נוספים.

תאונת עבודה יכולה להיות אירוע פתאומי שאירע בעבודה כגון: נפילה מסולם, נפילה מגובה, פגיעה ממכונה, החלקה וכדומה או “מחלת מקצוע” – מחלה שנגרמה לעובד עקב סוג או תנאי עבודה להם נחשף כגון פגיעה בשמיעה עקב חשיפה לרעש, מחלה עקב עבודה עם חומרים מסוכנים, מחלה בפרקי
הידיים כתוצאה מהקלדה במחשב, פגיעות אורתופדיות עקב הרמת משאות וכדו’.

מלבד תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי, נפגע עבודה יכול להגיש גם תביעות כנגד המעביד וחברת הביטוח שביטחה אותו וכנגד חברות הביטוח שביטחו את העובד בפוליסות המזכות בפיצוי במקרה כזה, כגון:

פוליסת אובדן כושר עבודה, פוליסת תאונות אישיות, פוליסה המקנה פיצוי במקרה של נכות וכיו”ב. הטיפול בכל סוגי התביעות, לרבות בתביעה כנגד הביטוח הלאומי דורש ידע משפטי, מיומנות וניסיון רב.

לא פעם המוסד לביטוח לאומי מערים קשיים על הנפגע ודוחה את תביעתו.

במקרה כזה יש להגיש תובענה לבית הדין לעבודה.

מלבד החשיבות שבמילוי נכון של טופסי התביעה, יש חשיבות רבה ביותר לאופן בו מתנהל הנפגע למול הוועדה הרפואית.

בנוסף ישנן זכויות רבות שהנפגע כלל אינו מודע להן בעת ניהול התביעה.

לכן, חשוב מאד לשכור את שרותיו של עורך דין המתמחה הן בתאונות עבודה והן במוסד לביטוח לאומי. רק עורך דין המתמחה בתאונות עבודה יכול להשיג את הפיצוי המקסימלי המגיע לנפגע תאונת עבודה.

סגירת תפריט
נגישות