עו"ד תאונות דרכים

למה לפנות אל עורך דין לאחר תאונת דרכים?

במידה שהייתם מעורבים בתאונת דרכים, אשר הייתה פגיעה בגוף או חלילה בנפש, חשוב מאוד לקבל סיוע משפטי מטעם עורך דין תאונות דרכים. בשורות הבאות נסביר מדוע.

מגיעים לכם פיצויים

לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לכל אדם שנפגע בתאונת דרכים, בין אם הוא הנהג, נוסע ברכב או הולך רגל, מגיעים פיצויים על נזקי גוף שנגרמו בתאונת הדרכים. מכיוון שנזקי הגוף בתאונות כאלו כרוכים לרוב בנזקים כספיים גבוהים מאוד, המדינה מחייבת כל בעל רכב לבטחו בביטוח חובה. המשמעות היא שנזקי הגוף שייגרמו חלילה בתאונה, כלומר ההוצאות והנזקים הכספיים (וכן כאב וסבל) הנגרמים מהם, יכוסו למעשה על ידי החברה המבטחת את הרכב. זאת, ללא קשר לשאלת האשמה בתאונה. במילים אחרות, במידה שנפגעתם בתאונת דרכים הרי שהחברה שאצלה נרכש ביטוח החובה לרכב מחויבת לכסות נזקים כספיים שונים, החל בטיפולים רפואיים, דרך אובדן ימי עבודה ועד אובדן כושר השתכרות.

לא כל כך פשוט

אז אם הדברים כל כך ברורים, מדוע צריך לפנות אל עורך דין לאחר תאונת דרכים? ובכן, כל מי שמכיר את חברות הביטוח יודע היטב כי הן אינן נחפזות לחלק כספים, נהפוך הוא: מטרתן הבלתי מוצהרת היא לנסות להפחית ככל הניתן את התשלומים המגיעים למבוטח, כי אחרי הכל מדובר בעסק כלכלי. אכן, במקרים רבים נתקל המבוטח בנכונות חלקית בלבד של החברה לשאת בנזקים שנגרמו לו, וזאת דווקא בתקופה קשה כאשר הוא מאושפז, עובר תהליך שיקום, מחלים, מחסיר ימי עבודה, סובל מכאבים וכדומה. לא פעם, המטרה של חברת הביטוח היא למשוך את הזמן במטרה להביא את המבוטח לידי פשרה, כאשר על הדרך היא מנסה להקטין את חומרת הפגיעות והנזקים שנגרמו לו.

על כן, פנייה אל עורך דין לענייני תאונות דרכים הינה מומלצת ביותר, וממש לא כדאי לוותר עליה. למעשה, חשוב ליצור קשר עם עורך הדין בהקדם האפשרי על מנת שינחה אתכם להתנהלות נכונה כבר בשעות הראשונות, בהגעה לבית החולים, בתיעוד הפגיעות והטיפולים, באיסוף מסמכים חשובים וכדומה. מעבר לכך, עורך הדין ימליץ ויכוון אל האסטרטגיה הנכונה ביותר מול חברת הביטוח, ובמידת הצורך גם ייצג אתכם בבית המשפט.

והבונוס – על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בשכר טרחת עורך דין לענייני תאונות דרכים תישא חברת הביטוח וזאת בנוסף לפיצוי המגיע לנפגע עצמו, כך שויתור על עו ד תאונות דרכים משמעותו “חיסכון” לחברת הביטוח ולא לנפגע.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ מאת עו ד תאונות דרכים הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

צור קשר

דילוג לתוכן