עורך דין לדיני נזיקין

מהם תפקידיו של עורך דין לדיני נזיקין?

עורך דין לדיני נזיקין עשוי להידרש לקשת רחבה מאוד של תפקידים, צעדים והליכים במסגרת השירות שהוא מעניק ללקוחותיו. התפקידים משתנים בהתאם לסוג התביעה וסוג הפגיעה או הנזק, בהתאם לחומרתם, לפי נסיבות הפגיעה ומאפיינים אישיים של הניזוק, בהתאם לגורמים המעורבים, הנתבעים והמבטחים, ועוד שורה ארוכה של משתנים. במאמר הבא נציג בפניכם מספר היבטים בסיסיים בתפקידיו של עורך דין דיני נזיקין.

ייעוץ ללקוח

בפגישה הראשונה עם עורך דין לענייני נזיקין, הלקוח מספר בפירוט על נסיבות הנזק או הפגיעה, החל מתאונת דרכים, דרך פגיעה בעבודה עד לרשלנות רפואית. עורך דין נזיקין מקשיב בסבלנות ומעלה שאלות המאפשרות לו להבין את המקרה על בוריו. לאחר מכן, יסביר באופן ברור ובגובה העיניים ללקוח אודות התמונה הרחבה של התביעה האפשרית, מול מי תביעה זו תוגש והאם באמת יש לה עילה מספקת. לעיתים יוכל עורך דין דיני נזיקין לאמוד באופן כללי את ההיקף המשוער של סכום הפיצוי, אך בכל מקרה מה שלא יעשה הוא להבטיח הרים וגבעות. כתלות במקרה, עורך הדין עשוי להסביר ללקוח כי הצד הנתבע (חברת ביטוח, רשות מקומית, מוסד רפואי וכדומה), יעשו כפי יכולתם על מנת להקטין את חבותם, ושהדרך להשגת הפיצויים לא תהיה בהכרח פשוטה או מהירה.

גיבוש אסטרטגיה

עורך דין לדיני נזיקין ינחה אל הלקוח ויסייע באיסוף מסמכים וראיות התומכים בטענותיו, החל בפוליסות ביטוח, דרך מסמכים רפואיים ועד להתכתבויות, תמונות וכיוצא בזאת. בתוך כך, עורך הדין יגבש את האסטרטגיה הכללית ואת דרכי הפעולה הנגזרות ממנה, וזאת בעצה אחת עם הלקוח והקשבה לצרכיו ורצונותיו. כך לדוגמא, לעיתים ניתן להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט, אשר מהוות מעין פשרה המונעת עיכוב ממושך של השגת הפיצויים. עורך דין דיני נזיקין עשוי לקיים משא ומתן מול הגורמים הרלוונטיים, תוך שמירה על האינטרס העליון של מרשו. בד בבד, במידת הצורך ימשיך לפעול בערוצים נוספים כגון הגשת תביעות לערכאות המשפטיות הרלוונטיות וייצוג מרשו בדיונים.

פנייה לגופים נוספים

לא פעם, פגיעות בגוף ובנפש מערבות גורמים נוספים שאינם דווקא הנתבע או החברה המבטחת אותו. כך למשל, לעיתים יש צורך לפנות אל משרד הבריאות, מס הכנסה, משרד הרישוי וכמובן גם אל הביטוח הלאומי. מעבר לכך, לעיתים יש להפעיל פוליסות אישיות של הלקוח, כגון פוליסת ביטוח סיעודי, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות אישיות וכן הלאה. בכל הפניות האלו מייעץ עורך דין לענייני נזיקין ללקוחו, מלווה אותו ואף מייצג אותו מול הגורמים השונים.

לפרטים נוספים, קבלת ייעוץ וקביעת פגישה ראשונה עם עורך דין נזיקין, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

צור קשר

דילוג לתוכן