פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

ממה מורכבים פיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

נפגעי תאונות דרכים בישראל זכאים על פי חוק לפיצויים מחברת הביטוח המבטחת בביטוח חובה את הרכב, וזאת ללא קשר לגורם האשם בתאונה. במקרה שהרכב לא היה מבוטח, מוגשת התביעה, במקרים המתאימים, לקרנית, קרן ייעודית שהקימה המדינה לעניין זה. ממה מורכבים פיצויים לנפגעי תאונות דרכים? מדוע הם משתנים ממקרה למקרה? כיצד יכול לסייע עורך דין להגדלת פיצויים לנפגעי תאונת דרכים? על השאלות האלו נשיב במאמר הבא.

מרכיבי הפיצויים

על פי חוק, חישוב פיצויים לנפגעי תאונות דרכים מורכב ממספר פרמטרים עיקריים. הראשון שבהם הינו הוצאות כלכליות שלהן נדרש הנפגע עקב התאונה, כגון נסיעות לטיפולים רפואיים, רכישת תרופות, קבלת סיוע סיעודי, רכישת ציוד רפואי וכדומה. השני והחשוב ביותר לעניין הפיצויים הוא חומרת הפגיעה אשר נקבעת ע”י מומחה רפואי בתחום הרלוונטי. מטבע הדברים, ככל שיש יותר נזקים גופניים וככל שהם חמורים יותר ובעלי השפעה תפקודית גדולה יותר, כך גם יגדלו הפיצויים.

היבט משמעותי נוסף הוא פגיעה בכושר ההשתכרות, במידה שאכן היא מתקיימת. לשם כך בוחנים את ההכנסה לפני ואחרי התאונה. יש להדגיש כי לגילו של התובע יש חשיבות רבה, למשל בפגיעה בכושר ההשתכרות יש להתחשב במספר שנות העבודה שעוד נותרו עד לגיל הפרישה. ככל שהתובע צעיר יותר כך הוא זכאי לפיצוי עבור שנים רבות יותר. הדבר נכון גם לגבי פגיעה בפוטנציאל ההשתכרות, שכן ככל שהאדם יותר צעיר יש יסוד להניח שמשכורתו תעלה עם השנים, וגם הדבר הזה נלקח בחשבון. לבסוף לוקחים בחשבון גם את הכאב והסבל שנגרמו לתובע בגין הנזקים הגופניים, ולשם כך מתחשבים בחומרת הפגיעה והנכות, במספר הימים שהיה מאושפז וכן בגיל של התובע.

חשיבותו של עורך הדין להגדלת הפיצויים

כפי שניתן לראות, כל מקרה של פיצויים לנפגעי תאונת דרכים נבחן לגופו. עורך דין המתמחה בתחום בהחלט יכול לסייע להגדלת הפיצויים המגיעים, כנגד האפשרות שתיאלצו להתפשר על סכום נמוך, ואפילו נמוך בהרבה מזה שמגיע לכם. כך למשל, עורך הדין ימנע דין ודברים מול אנשי חברת הביטוח שעלול לשחק לרעתכם, יסביר ויסייע באיסוף המסמכים הרפואיים, ינחה לאיסוף של המסמכים המתאימות, ובעיקר – יתווה את האסטרטגיה הנכונה שתסייע לקבל את הפיצויי המקסימלי.

לפרטים נוספים על חישוב פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

צור קשר

דילוג לתוכן