תאונת דרכים בדרך לעבודה זכויות

תאונת דרכים בדרך לעבודה – זכויות שחשוב להכיר

לכאורה, כאשר אדם נוסע מביתו אל מקום העבודה וממקום העבודה לביתו, הוא אינו מצוי עוד במסגרת העבודה. יחד עם זאת, החוק רואה בתאונות כאלו בתור תאונת עבודה לכל דבר, ולכן יכול העובד ליהנות ממספר זכויות משמעותיות, בעיקר מול הביטוח הלאומי.

אילו זכויות ניתן לקבל?

כאמור, ניתן לקבל בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה זכויות שונות. הראשונה שבהן היא דמי פגיעה שהינם 75% מהשכר הממוצע בשלושת החודשים הקודמים לפגיעה. דמי הפגיעה ישולמו לאורך 91 ימים.

הזכות השנייה, התלויה בחומרת הפגיעה היא מענק או קצבת נכות. כלומר, במידה ולעובד נגרמה פגיעה המונעת ממנו לעבוד לתקופה של יותר מ- 91 ימים, הרי שיש להגיש תביעת נכות שיכולה להוביל לקבלת קצבה זמנית, קצבה קבועה או מענק, על פי קביעת הרופאים בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. המענק ניתן לכל עובד אשר הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי קבעה לו שיעור נכות שבין עשרה לתשעה עשר אחוזים ואילו נכות של 20% ומעלה מקנה קצבת נכות.

זכויות נוספות עקב תאונת דרכים בדרך לעבודה

ניתן לקבל בגין תאונה בדרך לעבודה זכויות נוספות. כך למשל, במקרים רבים ניתן לקבל מימון מלא של הטיפולים הרפואיים הנדרשים בגין הפגיעה מקופת החולים של המבוטח. כמו כן, במקרים שונים יינתן מימון מלא או חלקי של תרופות, טיפולים רפואיים, הוצאות עבור נסיעות וכיוצא בזאת.

מעבר לכך, מי שנפגע בתאונת דרכים בהחלט יכול וצריך לפנות אל חברת הביטוח שלו אשר הנפיקה את פוליסת החובה.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

צור קשר

דילוג לתוכן