תביעות נגד נזקי גוף

היבטים מרכזיים של תביעות נזקי גוף

תביעות נזקי גוף יכולות להיות מוגשות כנגד גורמים שונים, החל במוסד רפואי או אנשי צוות רפואי, דרך חברת הביטוח המנפיקה את פוליסת ביטוח החובה של הרכב, ועד לביטוח הלאומי, מעסיקים, רשויות מקומיות, בתי עסק ועוד. מדובר בתביעות העשויות להגיע לסכומים בלתי מבוטלים, אשר הפיצויים בגינם תלויים רבות בנסיבות הפגיעה, בחומרתה ובהשלכתה על מישורי חייו השונים של הנפגע.

חומרת הפגיעה בנזקי גוף

בין אם תביעה נזקי גוף נידונה בבית המשפט או מול חברת הביטוח, משמעות גדולה במיוחד יש לחומרת הפגיעה. את החומרה יש להוכיח באמצעות תיעוד רפואי הולם, המתחיל למשל בדו”ח הרפואי מבית החולים, דוחות של הרופאים המטפלים בקופות החולים, סיכומי ניתוחים וכדומה. בנוסף, במקרים רבים יש לפנות אל רופא מומחה בעל ניסיון ושם בתחום הרלוונטי, אשר יבדוק את הנפגע ויספק חוות דעת המתארת את סוג הפגיעה, חומרתה והשלכותיה הצפויות. יש לציין כי לעיתים קרובות ידרוש גם הצד השני, דהיינו הצד הנתבע, חוות דעת של מומחה מטעמו, ולעיתים ימנה בית המשפט בעצמו מומחה רפואי. חוות הדעת עשויה להידרש גם בתביעות המוגשות לביטוח הלאומי, למשל לצורך העמידה בפני הוועדה הרפואית ובוודאי אם מעוניינים לערער על החלטותיה.

שאלת הרשלנות והקשר לפגיעה

לא פעם, תביעת נזקי גוף המוגשת כנגד גורם עסקי, פרטי או ציבורי כלשהו, עשויה לכלול טענה לרשלנות. כך לדוגמא, הרשלנות יכולה להיות של רופא שלא עמד בסטנדרטים המצופים מתפקידו, או של עירייה שהזניחה את הטיפול במדרכה. במקרה זה, יש להוכיח שאכן התקיימה רשלנות בהתאם לפסיקה הרלוונטית. יתר על כן, יש להראות כי פגיעתו של התובע אכן הייתה קשורה להתרשלות זו. הצד הנתבע ינסה להראות מצידו שהפגיעה איננה כה חמורה כפי שטוען התובע (באמצעות חוות דעת רפואית כאמור), וגם להראות כי לא התרשל בתפקידו ובחובותיו, ואף להראות כי הקשר של הרשלנות אל הפגיעה לא קיים או רופף.

שאלת הפיצויים

תביעות נגד נזקי גוף עוסקות לא רק בהוצאת הצדק לאור, אלא בשורה התחתונה בהשגת פיצוי כספי המגיע לתובע בגין הנזקים שנגרמו לו – בין אם מדובר בתאונת עבודה, תאונת דרכים, רשלנות רפואית וכדומה. במידה שהתביעה הגיעה לפתחו של בית המשפט, התביעה תשאף להראות כי הנזקים שנגרמו הינם משמעותיים ובעלי השלכות גדולות על עתידו של התובע, הן מבחינת הכאב והסבל, הן ביכולת ההשתכרות, הן בטיפולים נדרשים וההוצאות הקשורות בהם, הן בסיוע נדרש על ידי אחרים, והן בתפקוד היומיומי. הצד הנתבע ינסה מצידו להקטין ככל האפשר את ראשי הנזק הללו.

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת סיוע הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

צור קשר

דילוג לתוכן