תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

נזקי גוף בתאונת דרכים – מה עושים?

למרבה הצער, תאונות דרכים נפוצות מאוד בכבישי ישראל וגובות מחיר יקר מאנשים שנפגעו וממשפחותיהם. חשוב לדעת כי נזקי גוף בתאונות דרכים בהחלט מזכים בפיצוי, אשר מטרתו לאפשר לנפגע ומשפחתו להחלים ולהשתקם, ולשמר אורח חיים סביר ברמה כלכלית קרובה ככל הניתן לזו שממנה נהנו בעבר.
אם אתם סובלים מנזקי גוף בתאונת דרכים, חשוב מאוד לפנות בהקדם אל עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין בכלל, ובתאונות דרכים וביטוח בפרט. זאת מאחר שהגורם הראשון שאליו יש להגיש תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים, היא החברה שבה הנהג היה מבוטח בביטוח חובה. במידה שמדובר בנוסע אחר ברכב, גם הוא צריך לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה, והדבר נכון גם לגבי הולך רגל שנפגע מהרכב. יש להדגיש כי על פי חוק, חייבת חברת הביטוח לכסות נזקי גוף בתאונות דרכים, וזאת ללא קשר לאשמתו של הנהג, הולך הרגל או כל גורם אחר. ולגבי שכר הטרחה של עורך הדין בתביעות נזקי גוף תאונות דרכים, ישנה מגבלה ברורה בחוק המתירה לקחת רק אחוז מסוים מסך הפיצויים שנפסקו. יתרה מכך, עלות שכר הטרחה מגולמת בפיצויים הנדרשים מחברת הביטוח, כך שהם אינם באים על חשבון התובע והכספים המגיעים לו.

דברו איתנו

052-6525152phone
במיילpencil  

תובעים את חברת הביטוח

בשלב הבא, באמצעות עורך דין המתמחה בתחום, מגישים תביעת נזקי גוף תאונת דרכים נגד חברת הביטוח. התביעה עשויה לכלול בין היתר דרישה לפיצוי על פגיעה בכושר העבודה, פיצוי על פגיעות זמניות וקבועות (נכות), כאב וסבל, אובדן שכר, אובדן ימי עבודה, ועוד. כאמור, את התביעה יש להגיש נגד החברה המבטחת את הרכב. לתביעה מצורפת שורה ארוכה של מסמכים המתעדים את התאונה, החל מהדוחות המשטרתיים, דרך תיעוד הטיפולים הרפואיים, קבלות, תלושי משכורת מהמעסיק ועוד. יש להדגיש כי גם אם הרכב שהיה מעורב בתאונה לא היה מבוטח, עדיין ניתן, במקרים מסויימים, להגיש את התביעה אולם לא לחברת הביטוח כמובן, אלא לקרן המיוחדת שהוקמה למען מטרה זו בשם קרנית.

מתאזרים בסבלנות

יש להבין כי תביעות בגין נזקי גוף בתאונות דרכים עשויות להימשך זמן רב, ולעיתים אפילו לאורך שנים. מכיוון שבתקופה זו יש צורך משמעותי בכספים, למשל בגין פגיעה בכושר העבודה וההשתכרות, ניתן באמצעות עורך הדין לדרוש תשלום תכוף, כלומר סכום מסוים שיינתן על חשבון הסכום שבסופו של דבר ייפסק לתובע. על כל פנים, איננו ממליצים להרים ידיים ולהיכנע לניסיונות של חברת הביטוח לוותר על חלק מהפיצויים בתמורה לקבלתם המהירה, מבלי שנועצתם עם עורך דין בעל ניסיון רב בתחום.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

 

צור קשר

דילוג לתוכן