תאונת דרכים בדרך לעבודה ימי מחלה

תאונת דרכים בדרך לעבודה ימי מחלה

על פי חוק ולפי תקנות המוסד לביטוח לאומי, תאונת דרכים המתרחשת כאשר האדם היה בדרך לעבודה, או מהעבודה בחזרה הביתה, נחשבת לתאונת עבודה לכל דבר. על כן, במקרה זה הוא יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה בגין ימי העבודה שהחסיר וכן עשוי להיות זכאי למענק נכות או לקצבת נכות, ולסיוע כספי נוסף – הכל כתלות בחומרת הפגיעה ובנזקיה.
כמה דברים שחשוב לדעת על דמי הפגיעה

התשלום העיקרי שמקבל העובד לאחר תאונת דרכים בדרך לעבודה, הינו דמי הפגיעה. הבסיס לחישוב דמי הפגיעה הוא הכנסתו של העובד בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה. דמי הפגיעה מחושבים על בסיס 75% מהשכר הנ”ל. יש לציין כי מסכום זה עדיין יורדים דמי ביטוח לאומי כרגיל, ביטוח בריאות ומס הכנסה.

נכות זמנית

ראוי לציין כי לעיתים סובל הנפגע מפגיעה חלקית, למשל של 50%, כלומר מבחינה רפואית הוא יכול לעבוד מחצית מהזמן שעבד עד כה. במקרים כאלו זכאי העובד לגמלת נכות זמנית בשיעור 50%.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

הוכחת תאונות דרכים בדרך לעבודה

כדי לקבל עבור תאונות דרכים בדרך לעבודה ימי מחלה, יש צורך תחילה להוכיח זכאות. חשוב להבין כי כל נושא תאונות הדרכים כתאונות עבודה הינו מורכב וסבוך, עם הרבה הגדרות, סייגים, חזקות ויוצאים מן הכלל, כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:

לצורך הכרה וקבלת זכויות מהביטוח הלאומי, חובת הוכחת תאונת דרכים כתאונת עבודה הינה על הנפגע, לרבות הצורך להוכיח קשר סיבתי בין התאונה לנזק שנגרם, וכן שהתאונה התרחשה במהלך העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה.
ללא הוכחה של תאונת דרכים כתאונת עבודה לא יקבל הנפגע מביטוח לאומי גמלאות שונות כמו גמלת או מענק נכות, דמי פגיעה ומימון עבור טיפול רפואי.
ישנם מצבים בהם המחוקק קבע שתאונת דרכים תיחשב כתאונת עבודה, גם אם לא ארעה במהלך העבודה או בתוך מקום ה עבודה, כמו תאונה שאירעה במהלך פעילות שמקום העבודה ארגן.
תאונת דרכים בדרך לארוחת צהרים באמצע יום עבודה תיחשב כתאונת עבודה, אם היא מוסכמת על ידי המעסיק כנמצאת בטווח שהחוק קבע, ושההפסקה לא עלתה על שלוש שעות.
במקרה שעובד עשה סטייה מהותית מדרכו לעבודה או בחזרה ממנה שאינה קשורה לעבודתו, תאונת הדרכים לא תיחשב כתאונת עבודה. למשל, אם עובד עצר לקניות בסופרמרקט הנסיעה תיחשב לסטייה של ממש.
יש מקרים בהם סטייה מהדרך עדיין תאפשר הכרה בתאונה כתאונת עבודה, למשל ליווי של ילד למוסד חינוך או סטייה מהדרך לצרכי תפילה.
משרדנו מתמחה בנזיקין, ביטוח, תאונות דרכים ותאונות עבודה, לרבות תאונות עבודה בדרך לעבודה. יש לנו ניסיון עשיר בייצוג נפגעים מול כל רשות רלוונטית, כמו המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות הביטוח וכדומה. זאת לצד ייצוג נפגעים בבית משפט בכל ערכאה בין אם בבית משפט השלום, בית משפט מחוזי ובית המשפט העליון.

כל לקוח של משרדנו זוכה לייצוג אישי על ידי אחת משותפותיו, בהליך מכוון מטרה המתוכנן באופן נכון וחכם, עם העדפה לניהול של משא ומתן השואף להניב את המרב, ובזמן כמה שיותר מהיר וקצר.

המעוניינים לקבל עבור תאונות דרכים בדרך לעבודה ימי מחלה מוזמנים ליצור קשר עם משרד עו”ד ציבולסקי- לויטה נזיקין וביטוח בטלפון 052-6525152 או במייל osnat.levite@gmail.com.

צור קשר

דילוג לתוכן