ייצוג נכי צה"ל

נכי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון המוכרים כנפגעים על ידי אגף השיקום של משרד הביטחון, זכאים לשורה ארוכה של הטבות. החל במענק חד פעמי ועד למימון טיפולים רפואיים ושיקום מקצועי. יחד עם זאת, הדרך להשגת הסיוע המגיע איננה פשוטה וקלה, שכן למרבה הצער גורמים כמו משרד הביטחון, הביטוח הלאומי, משרד הבריאות ונוספים נוטים להערים קשיים המתישים את החייל בתקופה שהיא ממילא קשה ומאתגרת. על כן יש חשיבות רבה לקבלת ייצוג נכי צה"ל מטעם עורכי דין שמטפלים בתביעות כנגד משרד הביטחון, בביטוח הלאומי ובכל גורם רלוונטי אחר.

 

הקושי בקבלת ההטבות

בעולם מושלם או הגיוני לא היה צריך לקבל ייצוג מטעם עורך דין המתמחה בנכי צה"ל שכן המערכות היו יודעות להוקיר את המשרתים בשורותיהן, בין אם מדובר בחיילים בקבע, בסדיר ובמילואים ובין אם מדובר בשוטרים, סוהרים או אנשי כוחות הביטחון האחרים. למרבה הצער ההוקרה אינה מקבלת ביטוי הולם ולנפגע צפויה דרך קשה וארוכה עד לקבלת זכויותיו.

עו"ד המתמחה בנכי צה"ל יסביר לכם שהדרך מתחילה בתביעה המוגשת לאגף השיקום במשרד הביטחון, וכבר תביעה ראשונית זו איננה פשוטה. בין היתר יש לבצע איסוף של שורה ארוכה של מסמכים כגון התיק הרפואי מהצבא והתיק הרפואי עוד מלפני הגיוס, דוחות לגבי פציעה או התפתחות מחלה במהלך השירות הצבאי, חוות דעת רפואית, תיעוד של תנאי השירות עם עדויות תומכות, מסמכים המעידים על בריאות פיזית ונפשית מלפני השירות, בהתאם לחומרת הפגיעה וכן אישורים ותצהירים נוספים. אנשים שאינם מכירים היטב את המערכת עלולים לבצע שגיאות, להחסיר טפסים ושדות או לבצע מילוי לא נכון שישפיע במידה רבה בהמשך על ההכרה בתור נכה צה"ל ועל אחוזי הנכות שעשויים לא להיקבע.

לא פעם, כבר השלב הראשון מהווה משימה קשה עבור חייל המתמודד עם בעיות פיזיות ואף נפשיות, ועבור בני משפחתו המלווים אותו. בשעה שהחייל מגיע למשרד הביטחון בתקווה וציפייה כי יקבלו אותו בסבר פנים יפות ובהבנה של המחיר הגבוה ששילם למען במדינה, הוא עלול למצוא את עצמו מרגיש כקבצן המחזר על הפתחים וכמי שמעוניין לכאורה לנצל את המערכת.

דברים אלה נכונים למרבה הצער גם בפניות אל הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות, כאשר גלגלי השיניים עובדים לאט מאוד בזמן שהחייל עובר טיפולים, אינו מצליח להתפרנס ולהשתכר, ליהנות מרמת חיים הולמת, ובכלל לקבל מענה לבעיות שמהן הוא סובל. לפיכך יש חשיבות רבה לפניה אל עורך דין נכי צה"ל אשר ילווה אתכם לכל אורך הדרך, החל בהגשת התביעה עצמה ועד לוועדות הרפואיות, בערכאות ערעור, בתביעות בגין החמרה של נכות, בנכות מוסבת וכיוצא בזאת. עורך הדין מהווה משענת איתנה בתקופה לא פשוטה זו של החיים, מנחה ומסייע בהתנהלות נכונה המביאה לקבלת מרב הזכויות להן אתם זכאים.

 

זכויות רבות לנכי צה"ל

כאמור, נכי צהל זכאים להטבות רבות אשר חלקן מגיעות ממשרד הביטחון ואחרות מגורמים נוספים, כך למשל, נכי צה"ל זכאים למימון העסקת עובד זר בסיעוד, להנחות בחשבונות מים, ארנונה וחשמל, לפטור ממס הכנסה ולנקודות זיכוי עבור בן הזוג. כמו כן הם זכאים למימון לימודים, לשיקום מקצועי, לתשלום עבור הוצאות מחיה בתקופת הלימודים, למימון לימודים על תיכוניים לילדיהם, להנחה במס רכישה, לתו חניה לנכה, להנחה ברכבת, לסיוע בהתאמת תנאי דיור לאנשים עם מוגבלויות, להנחות בכניסה למוזיאונים ולמוסדות תרבות, לקצבת נכות מקרן פנסיה ועוד.

בנוסף, זכות מרכזית היא מענק חד פעמי או קבלת קצבאות, כאשר הדבר תלוי מאוד בשיעור הנכות שתקבע ועדה רפואית מטעם אגף השיקום של משרד הביטחון. הסכומים של מענקים יכולים להתחיל מ- 50,000 ₪ לערך ולהגיע ליותר מ- 200,000 ₪, כאשר הדבר תלוי בשיעור הנכות שנקבעה על ידי הוועדה. ראוי להדגיש כי הנכות יכולה להיגרם עקב תאונה אך גם עקב מחלה בגין תנאי השירות. במידה ונקבעה ולחייל נכות של 20% ומעלה הרי שהוא זכאי לשורה ארוכה בהרבה של הטבות כמתואר לעיל.

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ייעוץ וייצוג משפטי, פנו אל משרדנו בטלפון 03-5295666.

 

צור קשר

דילוג לתוכן