נפגעתי בתאונת דרכים – מה עושים?

לא פעם פונים למשרדנו אנשים ששואלים: נפגעתי בתאונת דרכים – מה עושים עכשיו? אנחנו מסבירים להם כי ישנה חשיבות גדולה לאסוף כמה שיותר פרטים מהאירוע ויפה שעה אחת קודם, ומנחים אותם בדיוק אל כל המסמכים והאישורים הנדרשים. לאחר מכן אנו מלווים אותם באופן אישי וקרוב בתביעה כנגד חברת הביטוח או בתביעה המוגשת לקרנית, ולעיתים גם בתביעות המוגשות אל הביטוח הלאומי במקרים של תאונת עבודה ואף לבית המשפט כאשר מתגלים חילוקי דעות מול חברת הביטוח. בשורות הבאות נמצא מידע חיוני עבור כל מי ששואל את עצמו: נפגעתי בתאונת דרכים – מה לעשות עכשיו?

 

כמה שיותר תיעוד, כמה שיותר מהר

על פי החוק בישראל, כל אדם הנפגע בגופו בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי בגין נזקים אלו וכן על נזקים נלווים כגון אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח שביטחה את רכבו בביטוח חובה. אפילו אם אין ביטוח חובה מגישים במידת האפשר תביעה אל קרנית. יחד עם זאת, הדברים אינם תמיד כה פשוטים וחברות הביטוח אינן ממהרות לשחרר כספים ו/או להכיר בנזקים שנגרמו בתאונה עצמה ושעוד ייגרמו בעתיד בגין הפגיעות שלכם.

לכן ישנה חשיבות רבה לקבלת ייעוץ משפטי בתאונות דרכים ולאסוף כמה שיותר תיעוד וכמה שיותר מהר. אומנם בזמן התאונה אנשים נמצאים בסערת רוחות וגם לאחר מכן קיים הרבה לחץ ובלבול, ובכל זאת חשוב לנסות להתמקד ולפעול להשגת התיעוד הנדרש, שכן כאשר הדברים יגיעו אל חברת הביטוח או לבית המשפט הפסיקה לגבי הפיצויים תתבסס על הנזקים הגופניים שלכם ועל הסבל הנלווה אליהם, על ימי העבודה שהופסדו ועל הטיפולים שנדרשו עם ההוצאות הכרוכות בהם, וכדומה. יש לזכור כי חברת הביטוח תנסה במרבית המקרים להקטין את הנזקים ככל האפשר ואילו התיעוד שאתם אוספים יאפשר לכם להציג את התמונה האמיתית ובמלואה.

 

איזה תיעוד צריך להשיג

כבר במקום התאונה צריך להתחיל ולפעול להשגת הפרטים. אומנם לא תמיד הדבר אפשרי אך יש לעשות ככל הניתן. קודם כל יש לקחת את הפרטים של כל מי שהיה מעורב בתאונה לרבות בעלי הרכבים והחברות שמבטחות אותם, מספרי הפוליסות, השעה והמיקום של התאונה, פרטים של אנשים שהיו עדים לתאונה וכל פרט אחר שניתן. בנוסף, בין אם הגעתם לבית החולים ובין אם לא, חשוב מאוד לצלם עם הטלפון הנייד נזקים גופניים שנגרמו לכם. בכל מקרה, גם אם אתם מרגישים בטוב ההמלצה הגורפת היא לגשת לבית החולים. חשוב לזכור שיש פגיעות שיכולות להיראות בשעות הראשונות קלות אך בהמשך מתברר כי הן חמורות יותר.

לאחר שהגעתם לבית החולים הקפידו לאסוף כל מסמך הקשור לאבחון, טיפול, ניתוח, תרופה וכן הלאה שניתנו לכם, וכן את הדוח המסכם שבו נרשמו כל הפרטים לגבי זמן השהות שלכם במוסד הרפואי. בהמשך הדרך עליכם להקפיד לאסוף כל מסמך וקבלה המעידים על טיפולים תרופתיים או אחרים, כמו פיזיותרפיה, חוות דעת רפואיות של אנשי מקצוע שטיפלו בכם או שפניתם אליהם לחוות דעת, תלושי שכר מהתקופה שלפני התאונה ומהתקופה שאחריה, או לחילופין במקרה של עצמאי דוחות למס הכנסה ולמע"מ מהחודשים הרלוונטיים, וכל מסמך אחר שיכול להעיד על פגיעה בפרנסה עקב התאונה.

וכמובן, בשלב מוקדם ככל האפשר אחרי התאונה כדאי לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום שיוכל להנחות אתכם לאיסוף כל המסמכים וללוות אתכם בהליכים השונים מכאן ולכל אורך הדרך. לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ייעוץ משפטי תאונות דרכים פנו אל משרדנו בטלפון 03-5295666.

 

 

 

 

 

צור קשר

דילוג לתוכן