תאונת אופנוע ללא ביטוח חובה

כידוע, אופנועים הם כלי רכב המאופיינים בסיכון גבוה יחסית לתאונות המערבות פגיעות גופניות. על כן יש להקפיד הקפדה יתרה ברכישת ביטוח חובה ולזכור כי רכיבה על אופנוע ללא ביטוח מהווה עבירה שעלולה להוביל קנסות, ובמקרה של תאונה אפילו לפתיחת תיק פלילי ולעונשים חמורים. למרבה הצער, ישנם מקרים של תאונת אופנוע ללא ביטוח חובה המותירים את רוכב האופנוע בבעיה לא פשוטה, כפי שנראה מייד. יחד עם זאת, באמצעות עורך דין נזיקין מיומן המתמחה בתחום ניתן בהחלט לשפר את המצב ולקבל פיצויים מגורמים שונים. בשורות הבאות יובא הסבר על הנושא.

 

מה הבעיה עם תאונה ללא ביטוח

מדוע נסיעה ללא ביטוח חובה לאופנוע היא בעייתית? מפני שלפי חוק הפלת"ד כל עוד יש לכם ביטוח חובה הרי שחברת הביטוח תהיה חייבת לכסות את כל נזקי הגוף שלכם בגין התאונה, ואין זה משנה אם התאונה קרתה באשמתכם או באשמת הנהג האחר. אולם ישנם רוכבי אופנוע המחליטים לחסוך בביטוח היקר יחסית ומתעלמים ממנו, ולכן מציבים את עצמם במצב קשה מאוד במקרה של תאונה, עוד לפני הסיבוכים המשפטיים.

הבעיה היא בראש ובראשונה שכעת חוק הפלת"ד כבר אינו תקף לגביכם, אך כן תקף לגבי אנשים אחרים שנפגעו בתאונה שיקבלו פיצוי מקרן קרנית. יחד עם זאת, חשוב להבין שהקרן רשאית לתבוע את סכומי הפיצויים מהגורם האשם בתאונה שלא החזיק בביטוח חובה, ומכאן שלא רק שלא תקבלו מקרנית פיצויים על נזק הגוף שנגרם לכם אלא גם תעמדו בפני תביעה משפטית על סכומים גבוהים בגין הנזק הגופני שנגרם לאדם אחר שהיה מעורב בתאונה. כל זאת בזמן שאתם בעצמכם מתמודדים עם פגיעות גופניות הפוגמות בכושר ההשתכרות ובאיכות החיים, וכרוכות בטיפולים רפואיים ובהוצאות לא מבוטלות.

 

מה בכל זאת ניתן לעשות?

במקרה של תאונת אופנוע ללא ביטוח עדיין פתוחים בפניכם כמה אפיקים שחשוב מאוד לבדוק אותם. בראש ובראשונה, אפילו אם אין לכם ביטוח חובה והתאונה הייתה באשמת נהג הרכב השני, שכן יש לו ביטוח חובה, הרי שאתם יכולים לתבוע את חברת הביטוח המבטחת אותו. מטבע הדברים, חברת הביטוח של הנהג השני תעשה כל שביכולתה על מנת להראות שהתאונה לא קרתה באשמתו, ומעבר לכך תנסה להקטין ככל הניתן את הפיצויים המגיעים לכם עבור נזקי הגוף שלכם.

אפשרות נוספת היא להגיש תביעת נזיקין כנגד גורם אחר אשר בהתנהלותו היה אחראי במידה כזו או אחרת לתאונה. כך למשל, יתכן שהתאונה קרתה עקב שילוט לא נכון על הכביש, עקב בור שהמועצה המקומית לא טיפלה בו, עקב מפגע הקשור לבעל עסק באזור, או כל גורם אחר. ושוב, במקרים כאלה מדובר בתביעת נזיקין שיש להגיש אותה לבית המשפט, כאשר הגורם הנתבע יהיה בדרך כלל חברת הביטוח המבטחת את הנתבע. באותו האופן, במידה והיה מעורב בתאונה רכב שלישי אשר ההתנהלות שלו הייתה גורם משמעותי לתאונה, הרי שניתן לתבוע אותו בתביעת נזיקין, למשל רכב שחנה בצורה לא חוקית, רכב שהתפרץ לכביש מבלי לציית לרמזור וכיוצא בזאת.

 

פיצויים בתביעת נזיקין

לא פעם הבחירה בתביעת נזיקין תהיה נכונה יותר מאשר תביעה של חברת הביטוח של רכב המחזיק בביטוח חובה, עקב פיצויים גדולים יותר בתביעת נזיקין. בתביעה כזאת יש להוכיח כמובן את התרשלותו של הגורם הנתבע ואת הקשר בין התרשלותו לבין התאונה. כן יש להוכיח את הקשר בין התאונה לבין הנזקים שנגרמו כתוצאה מהפגיעה הגופנית לרבות כאב וסבל, עלות הטיפולים הרפואיים בגין הפגיעה, אובדן ימי עבודה ופגיעה בכושר השתכרות לאורך תקופה.

מכאן אנו למדים שכמו בכל תאונת דרכים, גם בתאונת אופנוע ללא ביטוח חובה חשוב מאוד לאסוף את כל התיעוד האפשרי. מדובר למשל בלקיחת פרטים של האנשים שהיו עדים לאירוע, בצילום מקום התאונה וצילום נזקים גופניים שנגרמו לכם, דיווח למשטרה על התאונה, כל המסמכים הרפואיים המתעדים את הפגיעה והטיפול הרפואי שעברתם, פרטי הרכבים שהיו מעורבים בתאונה, בפרטי חברות הביטוח ומספרי הפוליסות וכן הלאה.

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ייעוץ וייצוג משפטי, פנו אל משרדנו בטלפון 03-5295666.

 

צור קשר

דילוג לתוכן