פיצוי על נפילה בחנות ובקניון

לצערנו, אין זה נדיר שאנשים נפגעים בעת קניות במקומות שאמורים להיות בטוחים ומסודרים, כמו חנויות וקניונים. לא פעם מדובר בפגיעות הקשורות בנפילה, למשל עקב רצפה חלקה שנשארה רטובה לאחר שניקו אותה, היעדר מעקב לצד המדרגות, היעדר שילוט ברור על מדרגות, מפגעים שנמצאו במסלול הליכה של אנשים וכדומה. חשוב לדעת כי במקרים כאלו, במידה ומדובר בהתרשלות של בעלי החנות או הנהלת הקניון, ניתן לתבוע פיצוי.

 

כמה דברים שכדאי לדעת

אם אתם שוקלים לתבוע פיצוי על נפילה בחנות או בקניון חשוב שתדעו תחילה כמה דברים. קודם כל רצוי מאוד לפנות אל עורך דין המתמחה בדיני נזיקין אשר יעזור לכם להבין אם יש סיכוי לתביעה, לקבל נתונים לגבי גובה הפיצויים האפשריים, להבין איזה מסמכים ותיעוד צריך להשיג, אילו בדיקות צריך לעבור ומהי האסטרטגיה הנכונה ביותר להמשך הדרך. חשוב להדגיש כי בתביעות פיצוי על נפילה בקניון ובחנות שכר הטרחה של עורך הדין משולם באחוזים מתוך סכום הפיצוי, זאת אומרת שאם אתם אינכם מקבלים פיצויים אתם לא משלמים לעורך הדין.

עוד חשוב לדעת כי קבלת פיצוי על נפילה בחנות אינה מובנת מאליה. גם אם נראה לכם בבירור שבעלי החנות היו אחראים לכך הרי שהחברה המבטחת אותם לא תמהר לשחרר כספים ולהודות באחריות לנזקים שנגרמו לכם. למעשה יעשו ככל הניתן על מנת להקטין את אחריות המבוטח, להקטין את התרשמות בית המשפט מהנזקים שנגרמו לכם ואף יטענו שאין שום קשר בין הנפילה לנזקים.

הדבר הראשון שיבחן בית המשפט הוא אם באמת התקיימה רשלנות, כלומר שבעלי הקניון או החנות לא הקפידו על חובת הזהירות כלפיכם. למשל יתכן שהיה גרם מדרגות אשר בו לא היה מעקה בטיחות ובית המשפט יצטרך להכריע האם היעדר המעקה אכן עולה בגדר התרשלות ומנוגד לחובת הזהירות הסבירה, או שמא מדובר בהתנהלות סבירה ולכן לא מגיע פיצוי.

אם אכן התקיימה רשלנות הרי שיש להראות לבית המשפט אילו נזקים נגרמו לכם. משרדנו עובד בשיתוף פעולה הדוק עם שורה ארוכה של גורמים רפואיים בעלי ניסיון רב ומוניטין מצוין, אשר יספקו חוות דעת המתקבלת על ידי בית המשפט. יש לציין כי במידה והצד השני יביא חוות דעת מנוגדת יתכן כי בית המשפט ימנה מומחה מטעמו. בכל מקרה, יש להראות את הנזקים שנגרמו ברמה הגופנית והנפשית, לרבות כאבים והסבל שנגרם לכם, הזדקקות לטיפולים רפואיים ולתמיכה של אחרים, אובדן של ימי עבודה, פגיעה בכושר ההשתכרות באופן זמני עד קבוע וכן הלאה. מטבע הדברים, ככל שמדובר בפגיעה משמעותית יותר עם השלכות נרחבות יותר על פני תקופת זמן ארוכה, כך הפיצויים יהיו גבוהים יותר.

ולבסוף, גם אם התקיימה רשלנות מבחינת בית המשפט וגם אם נגרמו לכם נזקים, עדיין צריך להראות קשר ישיר בין הנפילה בחנות או בקניון לבין הנזקים. הצד השני יכול לטעון כי כאבים או מוגבלויות מסוימות שאתם סובלים מהם כבר הופיעו כמה שבועות, חודשים או שנים לפני קרות התאונה. לחילופין, הוא יכול לטעון כי הנזקים אינם פרי התאונה שקרתה בחנות אלא נגרמו ממצבים אחרים. כמובן שעורך הדין המייצג אתכם ישאף להראות את ההיפך, כלומר את הקשר הישיר והמלא בין הנזקים לבין הנפילה.

ניתן לראות, אם כן, שכדי להשיג פיצויים במקרים אלו צריך לפעול בצורה חכמה ומקצועית באמצעות עורך דין מיומן. לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ייעוץ וייצוג משפטי, פנו אל משרדנו בטלפון 03-5295666.

 

צור קשר

דילוג לתוכן