תקיפה על ידי שוטר

ביהמ”ש השלום בת”א (כבוד השופטת הניג), קבעה בפסק הדין מיום 29.8.17 בת.א. 12100-05-15 הראל אלעזר נ’ מדינת ישראל ואח’, כי המדינה אחראית באחריות שילוחית למעשיו של שוטר שסטר לצעיר במהלך בדיקת תעודות זהות וחייב את המדינה והשוטר ביחד ולחוד לפצות את הצעיר בסך של 15,000 ₪ בתוספת שכ”ט עו”ד והוצאות משפט. כן חייב ביהמ”ש את השוטר בפיצוי נוסף בסך של 10,000 ₪ בתוספת הוצאות ושכ”ט עו”ד בגין כליאת שווא בתחנת המשטרה למשך כארבע שעות.

 

התובע, צעיר, בן העדה האתיופית, בילה עם חבריו לפנות בוקר, כששוטרים בניידת עצרו לידם ודרשו מהם להזדהות רק בשל מוצאם. אחת מהצעירים העירה לשוטר על האופן שביקש מהם להזדהות ובתגובה השוטר הורה לה “לסתום את הפה”. כאשר קבל התובע על סגנון דיבורו של השוטר סטר השוטר לצעיר. משהצעיר שאל את השוטר מדוע הוא עושה כן סטר לו זה בשנית.

בהמשך מילא השוטר דוח פעולה כוזב ממנו עלה, כי התובע תקף אותו וניסה לברוח מן המקום. בעקבות דוח הפעולה הכוזב התובע עוכב כארבע שעות בתחנת המשטרה ונחקר.

ביהמ”ש הסתמך על פסק הדין הפלילי אשר הרשיע את השוטר בעבירה של תקיפה ושיבוש מהלכי משפט וקבע, כי יש להטיל על המדינה אחריות שילוחית למעשיו של השוטר וזאת על פי סעיף 13 א’ לפקודת הנזיקין הקובע, כי מעביד אחראי באחריות שילוחית על עובד שלו אם הרשה את המעשה או אשרר את המעשה או אם העובד עשה את המעשה תוך כדי עבודתו.

ביהמ”ש קבע כי השוטר בדק את תעודות הזהות של הצעירים במסגרת תפקידו כשוטר וסטר לתובע במהלך בדיקת תעודות הזהות ועל כן המדינה חבה באחריות שילוחית על מעשיו גם אם נקטה בהליך פלילי כנגד השוטר ולא הרשתה או אשררה את המעשה ואף הוקיעה אותו.

על כן פסק ביהמ”ש פיצוי לתובע בסך של 15,000 ₪ בתוספת שכ”ט עו”ד בגין התקיפה וקבע כי המדינה והשוטר ישלמו את הסכום הנ”ל ביחד ולחוד. כן פסק ביהמ”ש לתובע פיצוי נוסף בסך של 10,000 ₪ בתוספת שכ”ט עו”ד וקבע כי סכום זה ישולם על ידי השוטר.

משרדנו מתמחה בתביעות נגררות להרשעה בפלילים. אם הותקפתם על ידי שוטר/ים הנכם מוזמנים לפנות אלינו למיצוי זכויותכם. פגישת הייעוץ הינה ללא תשלום.

צור קשר

דילוג לתוכן