ייצוג חולי פיברומיאלגיה

משרדנו מתמחה בדיני נזיקין וביטוח, בדגש על תביעות ביטוח לנפגעי תאונות דרכים ותאונות עבודה. מאחורינו שנים רבות של ייצוג נפגעים בפני הביטוח הלאומי, מול חברות הביטוח ובתי המשפט על ערכאותיהם השונות. דברים אלו נכונים גם לגבי ייצוג חולי פיברומיאלגיה המכונה דאבת שרירים.

 

כמה מילים על פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה נחשבת למחלה כרונית אשר המאפיינים המרכזיים שלה הינם כאבים כמעט בכל חלקי הגוף, לרבות השלד, המפרקים והשרירים, כאשר אין לכך סיבה דלקתית ברורה. כמו כן, אל הפיברומיאלגיה מתלווים תסמינים רבים נוספים הממשתנים מאדם לאדם, כגון תחושה של נוקשות בשעות הבוקר, הפרעות שינה ועייפות, קושי בזיכרון ובריכוז, תחושת נימול, רגישות לשינויים בטמפרטורות, לריחות ולאור, סחרחורות ועוד בעיות נוירולוגיות וקוגניטיביות שאליהן לעיתים גם מתלוות בעיות נפשיות וחברתיות.

 

מה הקשר בין פיברומיאלגיה ותאונות

על אף שמדובר במחלה נפוצה וקשה, הגורמים לה אינם ברורים עדיין. יחד עם זאת, הניסיון מראה כי קיים קשר בין מחלה זו ובין תאונות דרכים ותאונות עבודה, והיא בהחלט יכולה להתפתח לאחריהן. בדיוק מכיוון שמדובר במחלה שהגורמים לה אינם ברורים נוטות חברות הביטוח והביטוח הלאומי לומר שאין קשר בין התפרצות המחלה ובין התאונה. במקרים כאלו ישנה חשיבות עצומה לייצוג על ידי עורך דין פיברומיאלגיה אשר יכין את האסטרטגיה הנכונה, ידאג לאיסוף כל הממצאים וכל התיעודים, לרבות חוות הדעת המראות את הקשר בין הפיברומיאלגיה ובין התאונה, את הסבל ואת הפגיעה בתפקוד של החולה, ויילחם על זכויותיו.

אכן, אין זה פשוט להוכיח את הקשר שבין פיברומיאלגיה ותאונות ולשם כך צריך לפנות אל עו"ד פיברומיאלגיה בעל ניסיון רב ובקיאות מעמיקה. במידה ומצליחים להוכיח את הקשר הפסיקה נוטה להיות לכיוון של פיצויים גבוהים, מאחר שפיברומיאלגיה בהחלט פוגעת ביכולת להשתכר ובתפקוד היומיומי ומובילה להרבה כאב וסבל.

 

זכויות פיברומיאלגיה בביטוח הלאומי

כאמור, פיברומיאלגיה יכולה להתפרץ לא רק עקב תאונת דרכים אלא גם בתור מחלת עבודה. בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בהתייחסות של הביטוח הלאומי כלפי מחלה קשה זו, כאשר בימינו הוועדה הרפואית יכולה לקבוע נכות רפואית שבין עשרה לארבעים אחוז על פי חומרת התסמינים. יתר על כן, לעיתים קרובות מלוות לפיברומיאלגיה בעיות נוספות אשר יכולות להביא לשיעור נכות אפילו גבוה יותר. יחד עם זאת ראוי להדגיש כי כאשר לא מדובר בתאונת עבודה או בתאונת דרכים הזכאות בביטוח לאומי לקצבת נכות כללית עבור חולי פיברומיאלגיה תלויה בקביעה של דרגת אי כושר השתכרות בשיעור של לפחות 50%. על כל פנים, קביעה של אחוזי נכות יכולה להביא לתשלום חד פעמי בסכום גבוה, או לקצבה חודשית קבועה, למימון של טיפולים רפואיים ולשיקום מקצועי.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין

כאמור ישנה חשיבות גדולה מאוד לקבלת ייצוג חולי פיברומיאלגיה על ידי עורך דין בעל בקיאות מעמיקה בדיני נזיקין ובביטוח הלאומי, בדיני ביטוח ומול הערכאות והגופים הרלוונטיים. מדובר במקרה יחסית מורכב שיש לבנות עבורו את האסטרטגיה המתאימה ביותר. למשל במקרה של תאונת דרכים הקשורה למקום העבודה שבגינה התפרצה פיברומיאלגיה, יש לקחת בחשבון שורה ארוכה של שיקולים לגבי פניה לביטוח לאומי או לחברת הביטוח, כאשר לכל אחת מאפיקים אלו יש את היתרונות והחסרונות שלו.

מעבר לכך בבחירת עורך דין פיברומיאלגיה חשוב לתת עדיפות לבעל מקצוע המלווה אתכם באופן צמוד וקרוב, המהווה משענת משפטית לתקופה לא פשוטה זו של החיים, שאינו חושש להסיר את הכפפות ולפעול באופן נחרץ ונמרץ מול חברת הביטוח ומול הביטוח הלאומי, ושיש יש לו קשרים ענפים עם גורמים רפואיים המסוגלים לתת חוות דעת שתתקבל באופן מכובד ורציני בבית המשפט או בערכאות אחרות.

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ייעוץ וייצוג משפטי, פנו אל משרדנו בטלפון 03-5295666.

 

צור קשר

דילוג לתוכן