איך להגיש תאונת עבודה

דיווח על תאונת עבודה

כל שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות עבודה. בעשרות מהתאונות נגבים חיי אדם, תאונות אלה מתרחשות פעמים רבות בתחומי מקצוע הכוללים עבודה פיזית (עבודה באתרי בנייה, עבודה עם מכונות, עבודה בגובה ועוד), אך כדאי לזכור שתאונת עבודה עשויה לקרות לכל אחד מאיתנו, כמעט כל אחד מאיתנו נמצא שעות רבות מאוד בעבודה וכך גדלים הסיכויים שניפגע במקום העבודה.

למידע נוסף לחצו כאן

לא אחת, המחלה או הפציעה אינה מאפשרת לנפגע לחזור למקום עבודתו ועליו לחפש עבודה אחרת או להסתמך על גמלת נכות של ביטוח לאומי. בנוסף לקשיים הבריאותיים והניסיון לחזור לשגרה, הנפגע צריך להתמודד עם בירוקרטיה רבה של מילוי טפסים מול ביטוח לאומי ומול חברות הביטוח ולעמוד מול ועדות רפואיות. על מנת להקל על התהליך של דיווח על תאונת עבודה, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין שזהו תחום התמחותו ולקבל את המידע המדויק ביותר לגבי איך להגיש תאונת עבודה ומהם השלבים השונים בתהליך.

מהם המקרים בהם המעסיק חייב לדווח על תאונת עבודה?

המעסיק חייב לדווח באופן מיידי למפקח עבודה אזורי על כל פגיעה בעובד אשר התרחשה בזמן העבודה (בעת ביצוע העבודה) או בדרך אליה, ושגרמה ליותר מ-3 ימי אי כושר לעבודה, או שהתאונה גרמה למות העובד. במידה והעובד נפטר במועד מאוחר יותר כתוצאה של התאונה יש לדווח על מותו.

לאיזה גופים יש להוציא דיווח תאונת עבודה?

  • מפקח העבודה האזורי – דיווח על תאונת עבודה משרד העבודה.
  • המוסד לביטוח לאומי – תביעה לתשלום דמי פגיעה, יש גם לצרף תעודה רפואית ראשונה או דו”ח חדר מיון של הנפגע בתאונה עם חתימת הרופא.
  • קופת חולים – יש להגיש טופס למתן טיפול רפואי לנפגע עבודה עבור מוסדות רפואיים, (ב.ל. 250) אשר מאפשר לנפגע לקבל את כל הטיפולים הרפואיים כתוצאה מהתאונה חינם.
  • משטרה – יש להוציא דיווח במקרים של תאונות דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה או במקרים שתאונות עבודה הסתיימו במוות.


איך מגישים את דיווח על תאונת עבודה?

ניתן להגיש את הדיווח באמצעות הטלפון או האינטרנט. דיווח על תאונת עבודה יישלח באופן אוטומטי לטיפול מחוז מנהל הבטיחות באזור מקום העבודה.

איך להגיש תאונת עבודה

למי מיועד טופס דיווח על תאונה?

הטופס מתאים לכל עצמאי עובד ושכיר בענפי התעשייה, הבניה, החקלאות, השירותים והמסחר. חובת המעסיק היא לדווח באופן מיידי על המקרה למשרד העבודה.

איזה מסמכים צריכים לצרף לדיווח על תאונת עבודה?

בדיווח על תאונת עבודה יש לספק פרטים מדויקים על מקום התאונה, פרטים שונים על התרחשות התאונה, פרטי  זיהוי של הנפגע או הנפגעים, כמו כן רצוי לצרף צילומים מזירת התרחשות התאונה או מסמכים נוספים הרלוונטיים לתאונה.

מהן הזכויות בגין תאונת עבודה?

במקרה של תאונת עבודה הנפגע זכאי לזכויות שונות ובכלל זה לגמלאות מהמוסד לביטוח לאומי ולפיצוי מחברות ביטוח שונות.

איך מגישים תאונת עבודה? – רק עם עורך דין מומחה בתחום

משרד ציבולסקי-לויטה מתמחה מזה שנים רבות בדיני הנזיקין והביטוח עם דגש מיוחד על תאונות עבודה. אנו בעלי ניסיון של שנים רבות בייצוג בבית המשפט על כל ערכאותיו (בתי משפט השלום, המחוזי והעליון).

לקוחותינו מטופלים על ידי אחת השותפות במשרד באופן אישי. בזכות הניסיון הרב, הידע וההופעות המרובות בבתי המשפט, כל לקוח שלנו יכול להיות סמוך ובטוח שענייניו מטופלים על ידנו באופן המקצועי והמסור ביותר. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על דיווח או הגשת תאונת עבודה וזכויותיכם, אתם מוזמנים לצור איתנו קשר בטלפון נייד: 052-6525152 או כאן.

צור קשר

דילוג לתוכן