חישוב פיצויים נזקי גוף

חישוב פיצויים בגין נזקי גוף

נזקי גוף עשויים להגרם בעקבות תאונות ומקרים מסוגים שונים, כגון רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה וכדומה. הפיצויים והסיוע הכספי במקרים אלו יכולים להגיע מגופים שונים, כגון חברות ביטוח פרטיות, המוסד לביטוח לאומי או קרנית, הם יכולים להפסק על ידי בית המשפט או במסגרת פשרה מול הגוף הנתבע. על כן, עבור אנשים השואלים כיצד מבוצע חישוב פיצויים על נזקי גוף, התשובה היא שהדבר משתנה באופן מהותי ממקרה למקרה, לא רק עקב הנסיבות, הגורם הנתבע והערכאה המטפלת, אלא עקב הפגיעה עצמה ונתוניו האישיים של הנפגע.

דברו איתנו

052-6525152phone
במיילpencil  

הגורמים העיקריים שמשפיעים על הפיצויים

כאמור, פיצויים בגין נזקי גוף תלויים בקשת רחבה של פרמטרים, אולם להלן נסקור את המרכזיים שבהם שעל פי רוב מתקיימים ויש להם חשיבות. ראשית, ישנה כמובן חשיבות לחומרת הפגיעה וככל שהיא יותר גדולה כך גם גודל הפיצויי, זאת מאחר שנכות גדולה יותר גם טומנת בחובה יותר טיפולים רפואיים, סיוע מצד אחרים, תרופות, ניתוחים, הגבלה בכושר העבודה וכן הלאה. בנוסף, יש להבחין בין נכות שהינה תפקודית לבין נכות שהינה רפואית. כך למשל, נכות רפואית יכולה להתבטא במראה לא אסתטי אשר ילווה את האדם למשך זמן רב, ואולי לכל החיים. אולם, למרות הפגיעה החמורה באיכות החיים, נכות זו איננה בהכרח פוגעת ביכולתו של האדם לעבוד או לתפקד ביומיום. לעומת זאת, נכות תפקודית יכולה להיות למשל פגיעה עצבית שאיננה מאפשרת להניע את אצבעות הידיים בצורה תקינה, דבר הפוגם באופן מהותי בתפקוד, או פגיעה נפשית בעקבות תאונה הגורמת לאדם להסתגר. במילים אחרות, נכות תפקודית משפיעה בצורה מהותית על היכולת להתפרנס ועשויה להצריך יותר עזרה ביומיום, דבר המתבטא גם בפיצויים גדולים יותר לעומת נכות רפואית.

 

מה עוד משפיע על הפיצויים?

תביעת פיצויים בגין נזקי גוף בהחלט צריכה להתייחס גם אל גילו של התובע. בעיקרון, ככל שהגיל יותר צעיר כך הדבר ישפיע על תקופת הסבל הנגרם בגין הפגיעה, והפיצויים יהיו גדולים יותר. הדבר נכון גם לגבי כושר ההשתכרות שנפגע, שכן ככל שהאדם יותר צעיר כך הוא מפסיד יותר שנות השתכרות, ואם לא די בכך גם הפוטנציאל של עליית השכר שלו נפגע. לעניין זה נקבעים בגין נזקי גוף פיצויים המתחשבים גם ברמת ההשתכרות של האדם מלפני הפגיעה ובפוטנציאל ההשתכרות הנובע מתחום עיסוקו.

 

ישנם עוד מספר פרמטרים המשפיעים על חישוב פיצויים בנזקי גוף. לפרטים נוספים בנושא ולקבלת סיוע הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

צור קשר

דילוג לתוכן