מי משלם על תאונת עבודה

מי משלם על תאונת עבודה?

לעיתים קרובות פונים אל משרדנו נפגעים השואלים שאלה פשוטה: מי משלם על תאונת עבודה? התשובה לכך אינה אחת ויחידה מאחר ויכולים להיות מספר גופים המעורבים בנושא, ומול כל אחד מהם יש לנהל הליכים שונים. בשורות הבאות נסקור את הגופים המרכזיים שאליהם ניתן לפנות בגין תאונת עבודה.

המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הוא ללא ספק כתובת מרכזית ותשובה לשאלה: מי משלם עבור תאונת עבודה. אכן, המוסד אמון על העברת כספים המאפשרים לעובד להתמודד עם פגיעתו והחלמתו ממנה, בעודו מחסיר ימי עבודה ולעיתים אף אינו יכול להמשיך ולהתפרנס במקצועו. כך לדוגמא, המוסד לביטוח לאומי מעניק דמי פגיעה לנפגעי תאונות עבודה לאורך שלושה עשר שבועות. כמו כן, בהתאם לשיעור הנכות שקבעה וועדה רפואית הוא מספק מענק נכות המשולם באופן חד פעמי, או לחילופין מעביר מדי חודש קצבת נכות. כמו כן, המוסד עשוי לספק מימון להוצאות נוספות הקשורות לטיפולים רפואיים, לספק הכשרה עבור הסבה מקצועית לעובד, ועוד.

המעסיק וחברת הביטוח שלו

כמעט כל מעסיק מבוטח בביטוחים שונים המכסים בין היתר גם את אחריותו כלפי עובדיו. במקרים רבים, הפוליסה מכסה פגיעות הנגרמות עקב תנאים במקום העבודה, בין אם מדובר בהחלקה על משטח רטוב, אמצעי בטיחות שהתבלו או כללים שלא הקפידו עליהם, וכדומה. במקרה זה יש להגיש תביעה כנגד המעסיק וכנגד חברת הביטוח שלו במידה והוא אכן מבוטח. תביעה זו תכלול דרישה לפיצויים בגין ראשי נזק שונים, כגון אובדן ימי עבודה, כאב וסבל, אובדן כושר השתכרות, הוצאות, עזרה וכיוצא בזאת.

פוליסות ביטוח פרטיות

הגורם השלישי שאליו ניתן לפנות הוא חברות ביטוח פרטיות שאצלן יש לנפגע פוליסה. כך לדוגמא, לאנשים רבים יש פוליסת תאונות אישיות, פוליסות אובדן כושר עבודה, פוליסה לפיצויי על נכות וכן הלאה. במקרים אלו, יש לפעול בצורה חכמה ונחושה מול חברת הביטוח, על מנת להשיג את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, כאשר הסכום עשוי להיקבע על ידי בית המשפט או בהתדיינות מחוץ לכותלי בית המשפט מול נציגי חברת הביטוח.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 052-6525152.

צור קשר

דילוג לתוכן