תאונת עבודה מעסיק

תאונת עבודה תביעה נגד המעסיק

במקרים רבים של תאונות עבודה, הנפגע מגיש תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי אך לא כנגד המעסיק, הסיבות לכך שונות: החשש להכעיס את המעסיק או המנהלים בחברה, יצירת מתחים חברתיים מול העובדים האחרים אשר צריכים לנקוט עמדה בעד או נגד אחד הצדדים. רבים חוששים שתביעת פיצויים עלולה לעלות להם במקום העבודה.

דברו איתנו

052-6525152phone
במיילpencil  

למידע נוסף לחצו כאן

מדוע החשש מתביעת מעסיק על תאונת עבודה אינו מוצדק?

בחברה מסודרת המעביד מבוטח בפוליסת ביטוח – חבות מעבידים, כך שהוא אינו נפגע כספית אלא הגוף המשלם הינו חברת הביטוח. המעביד מיוצג ע”י עורכי דין מטעם חברת הביטוח והפיצויים המגיעים לנפגע עפ”י חוק ישולמו ע”י חברת הביטוח. נכון, לעתים יש אי נעימות לתבוע את מקום העבודה, אך חשוב לזכור שהתביעה היא למעשה כנגד הביטוח של המעסיק.

תאונת עבודה תביעה נגד המעסיק – באילו נסיבות אפשר לתבוע?

בתביעה כנגד מעסיק יש להוכיח רשלנות, נזק וקשר סיבתי בין הנזק לאירוע הפגיעה. הרשלנות של המעסיק יכולה להיגרם ממספר אספקטים:

  • ציוד מגן – לא סופק לעובד ציוד מגן מתאים לעבודתו או שהציוד שסופק לא היה תקין.
  • נהלי בטיחות – במקום העבודה לא היו נהלי בטיחות מסודרים.
  • מפגע במקום העבודה – כשלים במבנה או בציוד
  • סביבת עבודה – סביבת העבודה של הנפגע לא הייתה בטוחה.
  • הדרכות – אי קבלת הדרכות לגבי עבודה בטוחה.
  • הפרת תקנות – הפרה של תקנות בטיחות שונות במקום העבודה.
  • סיכונים בעבודה – יצירתם של סיכונים לא סבירים במקום העבודה.


תביעת מעסיק תאונת עבודה – האם ניתן להגיש תביעה כנגד ביטוח לאומי וגם כנגד המעסיק?

במקרה של תאונת עבודה אפשר לתבוע הן את ביטוח לאומי והן את המעסיק. כאשר מגישים תביעה כנגד המעסיק בשל תאונת עבודה, צריך להוכיח שתאונת העבודה התרחשה כתוצאה מרשלנות של המעסיק. או כאשר המעסיק לא סיפק לעובד הנפגע אמצעי מיגון מספקים לביצוע העבודה או שהעובד לא קיבל הדרכה נאותה. התביעה יכולה להיות הן על פגיעה גופנית והן על פגיעה נפשית. בתביעה כנגד הביטוח הלאומי אין צורך להוכיח רשלנות ודיי בכך שהתאונה ארעה במהלך העבודה ועקב העבודה כדי שהיא תוכל כ”תאונת עבודה”.

תאונת עבודה מעסיק

מהי תקופת ההתיישנות של תביעת תאונת עבודה מעסיק?

תקופת ההתיישנות היא 7 שנים מהיום בו אירעה התאונה, ולכן חשוב להגיש את התביעה בטווח זמן זה. פעמים רבות אנשים מתלבטים האם לתבוע את מקום העבודה ולבסוף אינם יכולים לתבוע מפני שחלף זמן רב מדי.


מהם המסמכים הנחוצים על מנת לתבוע את המעסיק?

  • חשוב לתעד את מקום הפגיעה (צילומים, שרטוטים וכו’). כדאי לתעד סמוך ככל האפשר לזמן התאונה.
  • מסמכים רפואיים – יש להביא כל מסמך רפואי הקשור לתאונה.
  • הוצאות נוספות – במידה והיו לנפגע הוצאות נוספות (עזרה במשק הבית, סיעוד וכו’) חשוב לשמור ולהביא את המסמכים לעורך הדין.

משרד ציבולסקי-לויטה מתמחה מזה שנים רבות בדיני הנזיקין והביטוח עם דגש מיוחד על תאונות עבודה. אנו בעלי ניסיון של שנים רבות בייצוג בבית המשפט על כל ערכאותיו (בתי משפט השלום, המחוזי והעליון).

לקוחותינו מטופלים על ידי אחת השותפות במשרד באופן אישי. בזכות הניסיון הרב, הידע וההופעות המרובות בבתי המשפט, כל לקוח שלנו יכול להיות סמוך ובטוח שענייניו מטופלים על ידנו באופן המקצועי והמסור ביותר. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תאונת עבודה תביעה נגד המעסיק, אתם מוזמנים לצור איתנו קשר בטלפון נייד: 052-6525152 או כאן.

צור קשר

דילוג לתוכן