תביעה לתשלום דמי פגיעה בעבודה

בעשור האחרון התרחשו בישראל מאות תאונות עבודה חמורות וקטלניות, לא מעט מהן בענף הבנייה אך גם בענפים אחרים (תעשייה, חקלאות ועוד). אחת הסיבות העיקריות למוות היא נפילה מגובה, כמו גם רשלנות המעסיק שלא הפעיל אמצעי זהירות קונקרטיים הנדרשים בסוג זה של עבודה. מלבד התאונות הקטלניות המסתיימות במוות, מתרחשות גם אלפי תאונות עבודה בשנה, בחלקן הנפגע סובל מפציעות קלות אך לא פעם הפציעות הן קשות ביותר ועלולות להוביל לנכות תמידית או זמנית.

דברו איתנו

052-6525152phone
במיילpencil  

למידע נוסף לחצו כאן

נפגעי תאונות עבודה

תאונת עבודה הינה תאונה המתרחשת בשעת העבודה, הן אצל שכירים והן אצל עצמאים. חוק הביטוח הלאומי מכיר כ”תאונת עבודה” גם תאונה שאירעה לנפגע בדרך מביתו לעבודה, או לחילופין בדרך חזרה מהעבודה לביתו, או בדרך בין שני מקומות עבודה, לאדם העובד ביותר ממקום עבודה יחיד.

על פי רוב, תאונת עבודה הינה אירוע פתאומי הניתן לקשרו לגורם חיצוני מוגדר המשפיע על גוף הנפגע וכתוצאה מכך נגרם לו נזק.


הגשת תביעה לדמי פגיעה – האם ניתן להגיש תביעה גם לפגיעה מתמשכת?

בהחלט, עפ”י החוק בישראל, אפשר גם להכיר בפגיעות עבודה שהתפתחו לאורך הזמן ואינם אירוע יחיד. במידה ויש לנפגע ליקויים בריאותיים כתוצאה של חשיפה מתמשכת לפגיעות קטנטנות, שצירופן יחד, גרמו לנזק לנפגע. פגיעה מתמשכת זאת נחשבת כמיקרוטראומה כך שלמעשה ניתן להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה בעבודה.

תביעה לדמי פגיעה תאונת עבודה – מהם המסמכים אותם יש לצרף לתביעה?

  • דו”ח מחדר מיון של בית החולים בו טופל הנפגע לאחר התאונה
  • “תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה”. בתעודה זאת הרופא ימסור את האבחנה הרפואית, והתקופה בה אין הנפגע מסוגל לעבוד בעקבות הפגיעה.
  • עובד שכיר – במידה והנפגע נעדר מעבודתו כשלושה חדשים לפני הפגיעה כתוצאה ממחלה או מילואים, עליו לצרף מסמכים מתאימים המאשרים זאת.
  • במידה והנפגע עובד במספר מקומות עבודה עליו לצרף תלושי שכר מכל מקומות העבודה.
  • במידה והפגיעה נגרמה כתוצאה של תאונת דרכים – יש לצרף דוח משטרה, וצילום של תעודת הביטוח.


תוך כמה זמן יש להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה בעבודה?

תביעות תאונת עבודה יש להגיש עד שנה מיום התאונה, הגשת התביעה לאחר מכן עלולה לפגוע מאוד בזכאות לתשלום. אדם אשר נותר עם נכות מהפגיעה יכול להגיש תביעה לגמלת נכות מהעבודה.


נפגעי תאונת עבודה – מתי כדאי להתחיל את התהליך עם עורך דין?

ההמלצה שלנו היא לקבל עזרה של עו”ד נפגעי עבודה, כבר בשלבים הראשוניים ביותר, באופן זה העו”ד יוכל לתת הכוונה וייעוץ, על מנת להגיש תביעה דמי פגיעה וכך לממש ביעילות ומהירות את הזכויות המגיעות לכם.


עורך דין לנפגעי עבודה

משרד ציבולסקי-לויטה מתמחה מזה שנים רבות בדיני הנזיקין והביטוח עם דגש מיוחד על תאונות עבודה. אנו בעלי ניסיון של שנים רבות בייצוג בבית המשפט על כל ערכאותיו (בתי משפט השלום, המחוזי והעליון).

לקוחותינו מטופלים על ידי אחת השותפות במשרד באופן אישי. בזכות הניסיון הרב, הידע וההופעות המרובות בבתי המשפט, כל לקוח שלנו יכול להיות סמוך ובטוח שענייניו מטופלים על ידנו באופן המקצועי והמסור ביותר. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תביעה פגיעה בעבודה, אתם מוזמנים לצור איתנו קשר בטלפון נייד: 052-6525152 או כאן.

צור קשר

דילוג לתוכן